February 3 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu February 3 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu

February 3

Door: Ingmar

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, Madison

Voor 1 euro krijg je momenteel 1,36 dollar. Fijne ontwikkeling ten opzichte van 1,28 bij aankomst 3 weken geleden. Ik droom van de 1,50 zoals hij dat ooit geweest is. Laat ze maar lekker aankloten in Congress (Amerikaanse 1e en 2e Kamer) komende weken/maanden. Goed voor de koers.

Vandaag was de dag van de Superbowl. Superbowl XLVII (47). Baltimore Ravens tegen de San Fransisco 49'ers. Baltimore heeft met 34-31 gewonnen. Dit lijkt misschien spannend, maar de Ravens zijn eigenlijk geen moment in de problemen geweest. Althans, zo zie ik het als niet-kenner.

Heb 4,5 uur voor de tv gezeten bij Harmen in zijn Frathouse (studentenhuis) bij zijn Fraternity (studentenvereniging) 'Alpha Gamma Rho'. De hele kelder zat vol met collegeboys die naar een big-ass tv zaten te kijken en ze hadden kippenvleugeltjes voor een heel weeshuis (een frathouse is eigenlijk net een weeshuis). Deze jongens keken naar mijn mening vrij ingetogen naar de wedstrijd.

Afgezien van het laatste kwart en een flinke tackle hier en daar waren de commercials (http://www.youtube.com/watch?v=wGJX6t3IAlk) en de half-time show van Beyonce (http://www.youtube.com/watch?v=6oi4isnKBCA) en haar meiden toch wel het hoogtepunt van de sportieve avond. Ow nee, dat was de touchdown van 100 meter door Jacoby Jones van de Ravens: http://www.youtube.com/watch?v=ujAwdy1DtfM

Ik heb afgelopen week niet alleen naar sport gekeken maar ik ben ook daadwerkelijk zelf actief geweest. Heb nog geen tijd gehad om te spinnen. Klinkt raar, maar ben tijdens sport-uren druk bezig met de studie en mijn bachelor thesis vanuit Utrecht die helaas vertraagd is.

Ondanks dit heb ik wel een aantal keer futsal gespeeld. Zo noemen de Amerikanen zaalvoetbal. Het is voor het eerst dit jaar hier in Madison dat ze hier een competitie voor organiseren en wij doen mee. We hebben een team gevormd met Nederlanders, Brazilianen en Oostenrijkers. Moet goed komen. Volgende week begint de competitie.

De sportfaciliteiten hier in Madison zijn echt geweldig. 2 grote sportcentra, een Football stadion voor ruim 80.000 toeschouwers, een basketball arena, een ijshockeyring, een racketsportcentra, en alle sporten die je kunt bedenken worden hier beoefend. Ik was op de beurs voor studenten(sport)verenigingen en ze hebben echt voor iedere niche een clubje. Ik heb me aangemeld voor de fietsclub hier. Enige probleem is dat ik ergens een fiets moet zien te scoren.

Een hemel voor iedere sportliefhebber. Naast het zaalvoetbal volg ik sinds vorige week een schaatscursus op ijshockeyschaatsen. Ik leer balans houden, achteruit schaatsen, rondjes maken, etc. Heb je geen reet aan dus als je vooruit wilt en ooit de Elfstedentocht wilt uitrijden. Maar het is wel leuk.

Na de eerste keer zaalvoetbal had ik blaren zo groot als pleisters op de bal van mijn voet. Links en rechts.

De kluisjes in de kleedkamers zijn goed verzorgd. De cijfersloten zijn wel onmogelijk. Kostte me een half uur om uit te vogelen.

Er is een handdoekservice. Voor 20 dollar voor het hele semester (5 maanden) wassen zij je handdoek en krijg je elke keer een schone mee. Dacht dat de Pellikaan luxe was, maar dit hebben ze niet!

Heb voor 25 dollar voor het hele semester een groepslesabbonement afgesloten bij het SERF (South East Recreational Facility). Ik heb super veel zin om meer te gaan sporten wanneer ik de tijd er voor heb.

Ik dacht trouwens de eerste 10 dagen dat ik nog sportkleding moest kopen. Bij het zien van een lege koffer dacht ik dat ik het niet had meegenomen. Was even vergeten dat ik bij aankomst keurig netjes mijn sportkleding al in mijn sporttas had gedaan.

Ik heb via Craigslist (Marktplaats) spinningschoenen gekocht van een student hier in Madison. Juiste maat. 20 dollar.

Zaterdagavond 2 februari naar een Daft Punk Tribute concert geweest in Majestic (normaal gesproken een theater, beejte vergelijkbaar met de Melkweg, Panama of Paradiso). Eigenlijk de eerste keer dat ik hier naar een uitgaansgelegenheid ben geweest dat geen Bar/Kroeg is. Muziek was prima en zijn na afloop nog backstage in de Green Room geweest dankzij onze rokende Nederlandse Laura die na afloop buiten in gesprek raakte met 1 van de 2 gasten van het duo.

Het waren 2 gasten (Ben & Ron) uit Phoenix, Arizona die een zeer goede kopie neerzetten van Daft Punk, waar voor ieder optreden ook een gedeelte afdragen aan de mensen van Daft Punk. Interessante lui die al op veel plekken hebben opgetreden. April komen ze weer terug in de buurt en ze hebben ons voorgesteld om weer te komen en achteraf te chillen in de VIP. Goede gasten. Als ze ooit in de buurt komen van NL gaan we weer een feestje bouwen.

Ik vind het leuk om de Fransen hier jaloers te maken dat we backstage zijn geweest, omdat de Fransen helemaal gek zijn van de muziek van Daft Punk en ons in eerste instatie hebben uitgenodigd mee te komen naar dit feest.

Over het algemeen feesten de Amerikanen hier niet heel veel anders dan ik gewend ben elders. Wel een stel aparte types, maar hey.. die heb je overal. Na afloop van het feest, onderweg naar huis, in de tuin van het Capitol in Madison een mooie sneeuwengel gemaakt.

Volgende keer meer over de studie.

  • 04 Februari 2013 - 07:10

    John:

    Ik lees alweer dat je een echte koopjes jager wordt en wat de te moeilijk openen kluisjes betreft ik zie het al helemaal voor me hoe je voor zo'n kluisje heb gestaan lekker klooien met dat slot haha have fun en skypen weer een keer

  • 04 Februari 2013 - 23:03

    Edwin M:

    Heb je ook al Lacrosse geprobeerd? Lijkt me tering vet! Fijne feitelijke reviews maat!

  • 05 Februari 2013 - 00:13

    Ingmar:

    Ik heb nog geen Lacrosse geprobeerd, maar het ziet er inderdaad bruut uit. Als ik ooit de kans krijg zal ik het zeker niet nalaten! En ja John, ik moet een beetje zuinig zijn want die Dollars vliegen er uit als je niet oppast haha. Tranen van geluk toen dat kluisje open ging. Gaat steeds beter. Nu kost het nog maar 5 minuten per keer. Ik ga voor de 30 seconden tegen het eind van het semester! ;)

  • 06 Februari 2013 - 12:53

    "Ouwe":

    Hoi Man !

    Tip : Station en bushaltes staan vaak fietsen ! 8-)
    Niet dat je er veel aan hebt.......maar het is wel leuk.

    "Break-a-leg"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingmar

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6906

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Madison, WI, USA

Landen bezocht: