February 18 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu February 18 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu

February 18

Door: Ingmar

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

19 Februari 2013 | Verenigde Staten, Madison

Alles gaat lekker. Bijna alles. Vorige week dinsdag namelijk onze eerste Futsal wedstrijd in de Intramural Competitive Futsal Men League verloren!
1-3 verloren van een nogal fysiek spelend vriendenteam van richting de 30 (ook hier studeren jongvolwassenen lang door). Er stond een gozer in het veld die het meeste weg had van Gravesen (http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01248/Thomas_Gravesen_1248104c.jpg), voor de kenners. Een sportschooljongen van 1.70 met een iets te dikke nek en hardhandig spel. Ik irriteerde hem met een korfbalverdediging bij een corner. Missie geslaagd, buffeltje uit de wedstrijd. Gelukkig ben ik nog een halve kop groter en kan ik het wegrennen langer volhouden dan hij (waarschijnlijk).

De regels worden hier lichtelijk anders geinterpreteerd dan in NL, denk ik. Zaalvoetbal is bekend om zijn minimale lichamelijke contact, voor zover ik weet. Ik had 's avonds 2 eieren op mn rechter scheenbeen en krassen net boven mn schoen-grens op mn rechterbeen. Toen ik 's avonds laat mijn schoenen uit deed en naar bed wilde gaan begon mijn linker enkel zoveel pijn te doen dat ik moest lachen. Geen goed teken.

Het voelde alsof hij echt van binnen uit aan het opzetten was of iets knel zat. Veel pijn. Dacht echt even dat ik een nummer van een dokter moest zoeken ofzo, want kon met geen mogelijkheid de pijn negeren toen ik wilde gaan slapen. Mietje als ik ben. Toen bedacht ik me dat ik nog 2 ibuprofen in mn toilettas had zitten van toen mijn verstandskiezen zijn getrokken. 1 zo'n roze rakker van 600mg er in en ik ging liggen in bed, tanden op elkaar en opeens werd ik wakker de volgende morgen. Pijn zo goed als weg.

Kon 's avonds gewoon spinnen. Donderdag en Vrijdagavond ook. Gaat als een trein. 4x spinning in de week, 1x schaatsen en 1x een wedstrijd zaalvoetbal is momenteel wat ik aan sport doe. Wil eigenlijk meer oefenen met het zaalvoetbalteam en vorige week heb ik nog een keer extra geschaatst met midnight skating om te oefenen op backward crossovers.
Hoe meer ik sport, des te energieker ik overdag ben. Komt de studie ten goede. Koffie wil ook wel helpen. Is 1 kleine koffie per dag bij de Starbucks een verslaving? Of een gewoonte?

Volgende week revanche op een ander team. Ik wil winnen. 2x16 minuten is te kort om voordeel te hebben van m'n conditie, er mag ongelimiteerd gewisseld worden. Dus moet het op een andere manier forceren. De fysieke strijd aan gaan, wat schijnbaar mag hier. Als de juiste combinatie van onze 9 spelers in het veld staan die er net als ik allemaal 100% voor willen gaan dan ga ik over lijken. We hebben ons niet voor niets ingeschreven voor de competitive league i.p.v. de recreational league. Zal verslag doen van hoe het is gegaan. Morgenavond 6.30 PM CST zullen we het zien.

Nieuws van een heel andere orde. Ik heb EINDELIJK roze Vans (gayyyu) in mijn maat kunnen vinden en besteld. En gelijk ook maar een nieuw Oranje paar. Gezien het hier toch belachelijk goedkoop is, mijn unieke oranje Vans aan vervanging toe waren en ik naast mijn boots geen andere schoenen heb op dit moment.

Wanneer je spaghetti kookt tot vermicelli ga je te ver. Gelukkig doe ik niet zo moeilijk en botvier ik mijn bodemdrift op de bak waar ik uit eet. Mensen die me kennen weten dat ik zelden niet m'n bord leeg eet. Soort van gierigheid/zuinigheid/discipline/calvinisme/gewoonte.

Het is leuk om mensen in NL te spreken. Merk dat ik eigenlijk niet heel veel boeiende dingen te melden heb, behalve dan dat gewoon alles hier hetzelfde is en toch weer anders. Het is een fascinerend land en een nog mooiere Campus. Ik zou iedereen aanmoedigen naar UW Madison te gaan als je de kans hebt of later je kind hierheen te sturen.

Ik leef gewoon mijn leven hier. Het is geen vakantie. Het is 40u per week studeren en daarnaast veel sporten en hier en daar een feestje of een drankje. Straks met Spring Break (voorjaarsvakantie) gaan we een auto huren en roadtrippen door Amerika. Wilde eerst naar Cedar Point, Ohio. Daar heb je 1 van de ziekste rollercoaster parken van de USA, maar die opent pas 6 weken na Spring Break, dus waarschijnlijk direct richting het zuiden rijden en ondertussen interessante locaties aandoen.

In April heb ik het plan om een week van school te gaan en met Michal, een 2 meter lange Tsjech, naar Boston, New York, Philadelphia en Washington te gaan. Ga deze week plannen maken.

Na het semester dan naar de Westkust en interessante dingen die ik nog wil doen. Dan heb ik globaal alle hoekjes geraakt. Dat is vaak toch waar het om gaat...

Ik wilde gaan sporten. Studentenkaart in mijn kluisje laten liggen. Met je pas kun je naar binnen. Dilemma. Dus in goed vertrouwen mocht ik door. Heb mijn pasje laten zien, hoewel ze zei dat het niet hoefde. Credibility bouw je op en behoud je door je daden, niet door je woorden. Dus heb in het voorbij lopen later even m'n pasje laten zien. Heeft ze later geen stok om mee te slaan.

Aan de andere kant van de oceaan, uit je leven wat je tot dan toe had getrokken, geeft je de mogelijkheid tot veel nadenken. Je leert, op allerlei soorten vlakken.

Ik leer wat het betekent om samen met 1 persoon een heuse woning te delen, in plaats van met je ouders en broers/zussen of in een studentenhuis.

Ik leer wat het is om een half jaar in een vreemde omgeving te zijn met alle voors en tegens dat dat in zich draagt.

Ik neig naar kappen met studeren na de bachelor en iets bij te gaan dragen aan de samenleving en mijn eigen welvaart en levensgeluk.

Academisch intellect is een gave en een keuze ineen. Je moet je talent willen benutten. Ik heb te weinig academisch intellectueel talent waardoor het mij teveel moeite en tijd zou kosten om hetzelfde niveau te behalen van anderen, wat ten koste zou gaan van mijn levensvreugde.

Gewoon doen wat ik leuk vind. Ik heb heel leuke vooruitzichten

Life's Good. Tot ziens.

  • 19 Februari 2013 - 07:08

    Birgit:

    Weer een mooi verhaal, broertje! Eindelijk die roze Vans, zijn we ook van dat gezeik af :-p
    Succes met wedstrijd (ik dacht dat verliezen niet in je woordenboek stond ;-) )
    Xx

  • 19 Februari 2013 - 09:18

    John:

    Jij kan echt niet voetballen Pietertje !!
    Leuk verslag weer Imp
    CU :-)

  • 19 Februari 2013 - 16:42

    "Ouwe":

    Dat je in amerika er pas achter komt dat je een" kerel" bent geworden ! 8-)
    Je verslag was weer boeiend , ga zo door..........

    YOLO !!

  • 23 Februari 2013 - 13:23

    Hetty:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingmar

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 6937

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Madison, WI, USA

Landen bezocht: