NBA: Milwaukee Bucks 102-103 Atlanta Hawks - Reisverslag uit Milwaukee, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu NBA: Milwaukee Bucks 102-103 Atlanta Hawks - Reisverslag uit Milwaukee, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu

NBA: Milwaukee Bucks 102-103 Atlanta Hawks

Door: Ingmar

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

25 Februari 2013 | Verenigde Staten, Milwaukee

Ben naar de NBA basketbal wedstrijd tussen de Bucks en de Hawks geweest afgelopen zaterdagavond, thuis bij de Bucks in Milwaukee. 'We' hebben verloren, maar dat boeit me niet. Wat een show dat het was.

Dat ik hier bij was is echt een buitenkansje geweest. Ik werd begin van de week uitgenodigd voor een Facebook event om mee te gaan naar deze wedstrijd. Ik stuurde gelijk een e-mail naar de organisator dat ik heel graag mee wilde. Bleek later dat ik het e-mailadres van FB verkeerd had gekopieerd en geplakt (1 letter gemist met slepen) en de mail dus retour afzender had gekregen. Toen ik dit zag, een dag later, en opnieuw een mail had gestuurd, waren er geen kaartjes meer over. Mijn huisgenoot Mike en Laura (ook een exchange student van de UU) hadden wel een kaartje. Op de wedstrijddag zelf voelde Mike zich niet zo lekker en zo kon ik met zijn kaartje met Laura en de rest van de groep naar Milwaukee afreizen.

We verzamelde bij Union South, een gebouw op de UW-campus wat niet echt vergelijkbaar is met iets in Utrecht. Het is een soort ontmoetingsplaats voor studenten. Een gebouw met een aantal facilitaire diensten, studieplekken, een restaurant gedeelte, een sport cafe en nog wat van zulks. Het bleek dat we met een groep Turken mee gingen.

Onderweg in de auto vol passie over Istanbul kunnen praten met de chauffeur: Ozgur, een blonde Turk uit Bursa die hier in Madison studeert met een studiebeurs van de Turkse overheid en vaak in Istanbul is geweest. Naast Ozgur, Laura en ik zat ook Ozgur's zwangere vrouw, Ronza in de auto. Ronza is een Pakistaanse en ik heb haar gevraagd watskeburt in Palestina, Israel, Gaza en wat niet al. Moeilijk om voor te stellen hoe mensen daar moeten leven onder die omstandigheden. Weet er niet genoeg van om een kant te kiezen, maar de onvoorwaardelijke steun voor Israel door het grootste deel van de Westerse wereld heb ik altijd al vreemd gevonden. Wel weer hypocriet dat ze als Palestijnse dan wel 20 dollar betaalt voor NBA ticket, toppunt van de Amerikaanse consumentenmaatschappij. Wat je al niet tegenkomt onderweg...

Aangekomen in Milwaukee was het zoeken naar een parkeerplaats natuurlijk kut, zoals overal. We kwamen dan ook pas halverwege het eerste kwart, te laat dus, binnen in de basketbal arena van Milwaukee. Dit is de meest kunstmatige, van technologie doordrenkte, gymzaal die ik ooit in mijn leven heb gezien. 10 volwassen mannen, gemiddeld langer dan 200 centimeter, die op gympies over laminaat rennen. Dit doen ze echter wel met stijl.

Genoeg over de game, want daar ging het niet om deze avond. Althans, als ik mijn ogen moet geloven. Elke pauze, time-out, of uit-bal, wordt aangegrepen om reclame te maken, goodies uit te delen, keiharde muziek te pompen, het laffe publiek op te zwepen aan de hand van cheerleaders of allerlei soorten acrobatiek of shows.

Je kop houden en naar de wedstrijd kijken is er hier niet bij. Er gebeurt ZO veel rondom de wedstrijd. De wedstrijd is niet zo belangrijk, lijkt het. Een greep uit de onderdelen van het circus:

-een dunk contest tussen toeschouwers (een corpsballetje in spijkerbroek en overhemd had de meest zieke dunks in huis, alhoewel een afro-amerikaan met flink overgewicht de ring ook een paar keer knap haalde)
-een baby kruip race. Een mat wordt uitgerold. De baby die als eerst aan de finish was bij zijn ouder/voogd, heeft gewonnen.
-een show van gymnasten die met trampolines en turn-skills de ballen op de meest onmogelijke manieren dunken
-een race tussen mascottes (filmpje staat op FB)
-een percussie-drumband
-breakdancers
-peuters die het publiek opzwepen door een bordje met 'LOUD' 'LOUDER' 'LOUDST' 'LOUDERSTEST' omhoog hielden.
-cheerleaders
-cheerleaders
-cheerleaders

Natuurlijk een dikke hotdog gehaald, foto staat op FB.

Na de game terug naar Madison in de auto met Turkse pamfluitmuziek. Dus Laura en ik hebben maar veel geouwehoerd op de achterbank om daar niet naar te hoeven luisteren. Alhoewel het niet slecht was...

Kaartjes voor Football in april zijn besteld, dus komt er aan. Een of andere vriendschappelijke pot of oefenpartij van de Wisconsin Badgers in Camp Randall. Nu nog Ice Hockey en Baseball. Dan heb ik de Amerikaanse sporten gehad. Spaar ze allemaal.

  • 26 Februari 2013 - 16:38

    Kim:

    Leuk verhaal, dit kun je weer mooi aan de lange lijst van leuke ervaringen toevoegen!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingmar

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6913

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Madison, WI, USA

Landen bezocht: