Spring Break Road Trip 21-30 Maart - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu Spring Break Road Trip 21-30 Maart - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu

Spring Break Road Trip 21-30 Maart

Door: Ingmar

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

08 April 2013 | Verenigde Staten, Madison

Ik merkte tijdens het schrijven van dit verslag dat ik alweer dingen vergeten ben (of wegdruk, ik beroep me op het 5e amendement van de grondwet van Amerik --> Ik hoef niet tegen mezelf te getuigen). Ik merk ook dat zo'n reisverslagje als dit niet de lading dekt die deze roadtrip voor mij heeft gehad. Of ik kan het gewoon niet op papier overbrengen. Het was echt geweldig. Amerika is groot, het is mooi, het is lelijk, het is leeg, het is massaal, het is groen, het is droog, wit en zwart, het is georganiseerd, het is een bende, het is progressief, het is conservatief. Amerika is vol tegenstrijdigheden en diversiteit. Dat is wat het schitterend maakt. Ik heb in korte tijd ZO veel gezien en gedaan dat ik geen idee heb wat ik moet vertellen.

De trips der trips. Met Zeph, Hilde, Natasha en Rachel (de roadies) in Rachel's blauwe Chevrolette Cavalier. Donderdag 21 maart rond het middaguur vertrokken nadat we allen klaar waren met verplichtingen.

Van Madison, WI eerst naar Janesville, WI om langs Rachel's huis te gaan voor oppikken van wat kleren en een laatste check van de auto. Daarna op weg richting het zuiden naar ons eerste motel in Nashville, Tennessee. Onderweg zijn we door de staten Illinois, Indiana en Kentucky gereden, voor we aankwamen in Tennessee. Weinig te melden hier, alleen dat het steeds minder wit van de sneeuw werd naarmate we richting het zuiden reden. Wel lekker om weer een keer een sneeuwvrij landschap te zien.

In Nashville aangekomen onze alcohol genuttigd die we onderweg hadden gehaald in onze motelkamer (met koelkast). Daarna een beetje geimproviseerd met de bedden. We waren met zijn vijven, maar hebben om kosten te besparen telkens 4-persoonskamers gereserveerd in hotels en motels, dus alleen in het geval van een nacht in een hostel was een ieder verzekerd van een bed.

Ik heb allerlei soorten slaapplekken gebouwd en vele slaapbuddies gehad: Op een bed van kussens op de grond, alleen in een 2-persoonsbed, op een sofa, in 1 bed met Rachel en Hilde (die zich oprolt in de dekens waardoor je een stukje te kort komt aan jouw kant) , in 1 bed met Zeph (die de Veluwe omzaagt in zijn slaap), in 1 bed met Natasha (die je geen centimeter geeft) op een bed van kranten (althans, zo voelde het bed in het hostel in Denver). Bijna alle mogelijkheden wel gehad. De dutjes op de achterbank van de auto met open mond niet te vergeten natuurlijk.

Goed, vrijdag overdag in Nashville, TN de muziekcultuur opgesnoven en bij het Hard Rock Cafe gegeten met de roadies en familie van Natasha die in de buurt woont. Na Nashville in de auto gesprongen en via Alabama (gestopt in Birmingham, vroeger een bolwerk van racisme) en Mississippi naar Louisiana gereden met als bestemming de stad New Orleans (die stad die een aantal jaren geleden in het nieuws was vanwege de storm Katrina).

Het was inmiddels vrijdagavond laat toen we in New Orleans aankwamen bij ons hostel. Het hostel was vroeger een weeshuis geweest, dus Zeph en ik konden niet ophouden over de enge kleine kinderen die snachts aan ons bed zouden staan. Heb ze niet gezien, btw.

Ken je die momenten dat je iets stoms doet en meteen spijt hebt? Heb een hoofdwond opgelopen toen Rachel een aansteker tegen mijn hoofd gooide. Ze deed het niet express. Zegt ze.

Zaterdag overdag New Orleans verkent. Heerlijk warm. 25 graden. Dat was lang geleden! Genoten van de kleurrijke, levendige, artistieke stad die New Orleans is. Super gelunched bij een tent in the French Quarter, een bekende wijk in New Orleans. Alligator vlees gegeten. Je kunt het vergelijken met de smaak van een Carrero/Mexicano/Pikanto. Een pittige platgeslagen frikandel zeg maar. We kregen gratis een 2e portie omdat we het zo lekker vonden. Dat noem ik nog eens service.

Zaterdagavond uitgeweest in New Orleans in de buurt van het bekende Bourbon Street. Een van de weinige plaatsen in de VS waar je op straat mag drinken. Dit wordt dan ook ruimschoots gedaan.

Geheel in de traditie van Mardi Gras nog wat Beads (=kralenkettingen) gegooid naar dames die hun borsten lieten zien.

Ook nog een stripclub aangedaan waar ik een lapdance kreeg van een afro-amerikaanse dame en ik geloof dat Rachel, de kleinste van het stel werd bedolven onder 2 afro-amerikaanse dames. Was goed.

Zondagmorgen voor het eerst eigenlijk even rustig aan een kop koffie gehaald in m'n eentje bij een koffietent tegenover het hostel en even het nieuws doorgenomen zoals ik op vakantie graag doe. Daarna ben ik naar het nationale Tweede Wereldoorlog museum (was erg gaaf, ze hadden een hele toffe 4D-film over het verloop van WWII) gegaan terwijl de rest van de roadies nog even naar het centrum waren gelopen voor lunch. Toen ze klaar waren pikten ze mij op bij het museum en zijn we doorgegaan richting onze volgende bestemming: Arlington, Texas.

We kwamen er toen pas achter dat het attractiepark waarvoor we naar Arlington zouden gaan alleen in de weekenden open is in Maart. Dus zijn we naar Dallas (praktisch er tegenaan) gegaan.

Onderweg rond middernacht aangehouden door een Texas State Trooper op de snelweg, zo een die je kent uit de realityshows. Een waarschuwing gekregen voor een kapotte kentekenverlichting achter. Hij wilde onze auto doorzoeken maar daar gaven we geen toestemming voor. Hij dreigde met een K9-unit, oftewel een hond, maar uiteindelijk kon hij er geen een krijgen op dat tijdstip in the middle of nowhere, dus konden we onze weg vervolgen na een preek.

In Dallas aangekomen in een hotel geslapen. Op de plek gestaan waar John F. Kennedy is vermoord in 1963, zijn monument gezien en naar een dierentuin geweest. Daar hadden ze een Manatee. Youtube dat. Ik heb een filmpje dat zo'n beest een krop sla eet. Enig.

Naar Fort Worth gegaan. Een stad vol cowboys en stieren. Na deze 2 dagen Texas gingen we onderweg naar New Mexico dus maandagavond na Fort Worth richting Roswell, NM. Vlak voor de grens blijven slapen in een motel in Brownfield, TX. Dinsdag overdag naar het UFO museum in Roswell geweest. Interessant om te zien hoe sommige mensen hun levenswerk van buitenaardse wezens maken.

Door naar Albuquerque, NM, waar we zijn blijven slapen. New Mexico is een heel mooie staat. Droog, zonnig en leuke huizen (Adobe) die gebouwd zijn volgens Indianen traditie.

Woensdag overdag naar Santa Fe, NM. Nog mooier dan Albuquerque. Super lekker weertje en veel toerisme. Enorm lekker mexicaans gegeten.
Woensdagavond doorgereden naar Denver, Colorado. In een hostel geslapen en het gezellig gemaakt op onze kamer. Later op de avond naar een breakfast restaurant geweest die 24/7 open is. Beste eten ooit, en VEEL. Had nog sjans met een stel homo's die tegenover ons zaten. Hallo liberaal Colorado. Dit zou me in Texas niet zo gauw gebeuren. Misschien waren het m'n roze schoenen.

Donderdag na Downtown Denver te hebben aangedaan - echt een aanrader - zijn we doorgereden naar Boulder, Colorado. Een studentenstad net als Madison. De universiteit in Boulder heeft een HELE mooie campus. Mocht iemand nog zoeken naar een mooie plek om te studeren naast Madison. Zoek eens op Boulder, Colorado.

Geslapen in een motel in Boulder, vrijdag overdag naar Mount Rushmore in South Dakota gereden. Er is echt niets in de staten Wyoming en South Dakota (behalve mt rushmore).

De hoofden van de amerikaanse presidenten in de rotsen gezien. Een symbool van Amerika dat in the middle of nowhere is gemaakt ten tijde van de depressie en de oorlog tussen de jaren 1920s en 1940s. Dit was onze laatste punt van interesse. Vrijdagavond rond 20.00u weggreden bij Mount Rushmore voor een 12-uur durende rit naar Madison, WI via Minnesota.

Het duurde nog wat langer omdat 3 uur buiten Madison Rachel's auto het begaf, om 5.15u smorgens Weggesleept naar een klein dorpje, Winona. Daar bij de garage gewacht van 6.30-11.00 totdat de auto gemaakt was. 600 dollar lichter en moe van de trip. Zaterdagmiddag om 14.00u was ik weer thuis op 112 Langdon St. in Madison.

Een vreemd gevoel bekroop me toen ik het appartementencomplex in ging en ons appartement binnen liep. Net of ik hier al klaar was. Of ik elk moment mijn spullen kon pakken en door naar Amsterdam kon gaan. Onduidelijk of ik nu thuis was. Ja, ik was thuis. Voorlopig nog wel.

Eerst nog een paar weken studeren met leuke dingen tussendoor. Belangrijke data:

26 april - 3 mei: Trip naar Boston, New York, Philadelphia en Washington met Michal

13-15 mei: examens

Vanaf 16 mei-13 juni: vrij om te doen wat ik wil, nog geen concrete plannen.

14 juni: Terug in NL






  • 08 April 2013 - 07:36

    John:

    wat een heerlijk leesvoer zo prachtig zo'n Roadtrip and still more to come veel plezier verder en ach die examens moet je maar zien als iets dat je erbij krijg naast de Roadtrips !!!

  • 08 April 2013 - 07:51

    Hetty:

    Hè heerlijk een goed verhaal zonder teveel alcohol ha ha ha. Je hebt het goed naar je zin. Nog effe blokken voor je examens. Dan relaxen en je voorbereiden op thuis. Have fun!

  • 08 April 2013 - 12:45

    Erwin:

    Wat een lellek dier die Manatee haha.. Gvd ik wil mee naar NY!!

  • 08 April 2013 - 15:55

    Kim:

    Superleuk om je verhaal te lezen! Ik zie het al; je komt tijd tekort :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingmar

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6911

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Madison, WI, USA

Landen bezocht: