Eten en Drinken - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu Eten en Drinken - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Ingmar Eck - WaarBenJij.nu

Eten en Drinken

Door: Ingmar

Blijf op de hoogte en volg Ingmar

19 Januari 2013 | Verenigde Staten, Madison

Het eten en drinken is hier echt heel bijzonder. Ze doen zo erg hun best om gezonde dingen aan te bieden, maar echt geslaagd is het niet. Je kunt bij de fresh market wel leuk publiekelijk het groente besproeien met water, maar als je dan het water gebruikt wat ik hier van de kraan tap dan mogen ze het wel laten. Het water smaakt naar chloor. Net of je een slok water van het peuterbadje binnenkrijgt waarin net een hele klas met zweetvoeten in heeft staan banjeren en waar twee van die vervelende jochies hebben staan zeiken (ik zou dit met een korreltje zout nemen). Gelukkig is een Gallon (veel water) in een jerrycan maar een dollar, dus slaan we veel water in. Want dat is beter te drinken.

De Mac is precies hetzelfde. Misschien een geruststellende gedachte voor diegene die er van houden en ooit nog denken hierheen te komen (noem geen namen). De Refills zijn dan wel weer bijzonder.

Je kan in de meeste tenten kiezen uit regular of large. Je betaalt dus voor de grootte van de beker. Degene die een grote beker neemt moet wel oerstom zijn. Aangezien je net zoveel kan zuipen als je een kleine (lees: een halve liter) blijft vullen. Met andere woorden. Amerikanen nemen een grote omdat ze verdomme te lui zijn om naar de drinkautomaat te lopen.

Chipotle. Oh my god. Chipotle. Een tent waar je semi-mexicaans kunt eten. Ze serveren daar een Burrito voor 7 dollar die evenveel weegt als een pasgeboren baby. En Lekker! Love it.

Starbucks. Een grande regular coffee, gewoon zwart (zoals je koffie hoort te drinken) kost $2,06. Stukkie goedkoper dan NL, dacht ik ;). Starbucks op State Street heeft ook gratis WiFi en hemelse fauteuils staan boven waar je kan loungen, dus ik ga daar vaak zitten denk ik.

Een dubbele cheeseburger voor $1 bij de Mac, waar anders. Goed te eten.

Five Guys. Een landelijke voedselketen die hamburgers en hotdogs verkoopt. Voor $7 dollar heb je de grootste burger die zij serveren. Een grote cheeseburger met bacon. Ter vergelijking: Hij is niet zo groot als een Tripple Whopper met kaas en extra bacon (mijn favoriet), maar voor $7 is het een van de beste burgers ter wereld die je kunt krijgen. Natuurlijk nam ik er ook weer cajun friet bij en een kleine beker om drinken te blijven vullen. Maar dat was te veel. Blijf nou gewoon bij die burgers, sukkel.

Zelfgemaakte pasta van Mike en ik. Prima te eten, mits je er geen pond Chedar cheese op gooit. Heb zelfs vanmorgen de leftovers opgegeten.

Zelfgemaakte rijst met verse groene bonen, wortel, blokjes vlees en een pot roerbaksaus van Mike, Hilde, Maritza en ik. Geen succes. De rijst was net rijstevlaai en de groente was meer dan al dente. Maar voor een ieder die me kent, ik heb natuurlijk 2 keer opgeschept. Niet zeiken, gewoon eten.

Nu moet ik wel even iets ter mijn en onze verdediging zeggen. Het is niet makkelijk om zelf eten te koken hier in Amerika. Ze hebben niet het juiste gereedschap. Wat me thuis met geen mogelijkheid lukt dat brandt hier aan. Snijplanken ter grootte van een A5 notitieblokje en messen waar je nog geen warme boter mee kan snijden zorgen er voor dat je mensen uit de keuken jaagt. Ook niet zo gek dat veel mensen buiten de deur eten. Het is gewoon bijna even duur/goedkoop en het scheelt je een hoop frustratie.
Ik hoop dat het in de rest van Amerika beter is. Het kan ook zijn dat de studentenhuizen gewoon geen goede keukeninventaris hebben.

De Nutella smaakt precies hetzelfde.

Het Brood niet. Ze hebben hier brood dat je gerust een week met de zak open kan laten liggen op de bar en nog steeds soepel en zacht is. Een beetje chemisch, maar wel lekker. Ik ben de moeilijkste niet qua eten.

Een doosje eieren van 6 kun je wel krijgen, maar een doos van 24 is even duur, dus laat die biologische troep maar zitten.

Bacon hebben ze hier een heel schap voor en komt in alle smaken en diktes. Ik zit momenteel op de 2,4 mm dikke double smoked bacon en hij bevalt prima. Zodra er iets beters is laat ik het weten. Ik wil de apple smoked bacon proberen. Ik laat je weten hoe die is.

De OJ (sinaasappelsap) is lekker hier. Wat er in zit durf ik niet naar te kijken, maar het smaakt prima.

Ik heb de tweede avond geloof ik een pizza laten bezorgen. Smokey the Bandit van Ian's Pizza. Jezus, die was lekker. (http://s3.amazonaws.com/foodspotting-ec2/reviews/879164/thumb_600.jpg?1316312228)

Ze houden van knoflook hier. In sauzen, salades en (stok)brood.

TWIZZLERS!! Van die cherry-flavoured lange rode gedraaide snoep-touwen. Helaas houdt Mike ook wel van snoep dus op de bar staat naast onze geintroduceerde fruit-bloempot (er was geen schaal) ook een bak met snoep. Discipline vereist.

Jawbreakers ter grootte van appels. Niet gekocht natuurlijk, want dat pas nooit in m'n mond.

De Candy Shop op State Street heeft ALLES. Daarom durf ik er nooit meer naar binnen.

De melk is prima. Komt in jerrycans van 3 liter, dus schenkt wat lastig als 'ie nog tot het randje vol is. Herkenbaar denk ik.

Dit was het voor nu ff. Eten en drinken wordt natuurlijk vervolgd. Want er is nog veel meer :)






  • 20 Januari 2013 - 00:09

    Birgit:

    Eerst twijfel je of je een blog gaat bijhouden en nu krijgen we er gelijk 3!!!!
    Toe maar...
    Twizzlers klinken goed! Die jawbreaker gewoon probere! Je kaak rekt vanzelf op ;-)

  • 20 Januari 2013 - 00:12

    Mike:

    Kleint puntje: de Mac hier is toch ietsje uitgebreider dan bij ons. Ik kon kiezen uit 8 verschillende burgers, slechts twee daarvan (McBacon en Big Mac) waren mij reeds bekend.

  • 20 Januari 2013 - 00:14

    Ingmar Van Eck:

    Ja er is zoveel te vertellen. Aangezien het nogal warrig is op dit moment zal ik proberen om het een beetje gestructureerd te houden maar het zal nog wel vaker voorkomen dat ik random verhalen uitkots.


  • 20 Januari 2013 - 02:05

    Jildou:

    Hahaha, heerlijk dit (je verhalen, over het eten ben ik nog in twijfel), blijf maar schrijven, super leuk om te lezen allemaal!

  • 20 Januari 2013 - 11:38

    Edwin M:

    As they would say in Generation Kill; Sipping some Oscar Julliet!

  • 20 Januari 2013 - 19:02

    John H Te A:

    prachtig leven daar beetje chillen met een emmer koffie van starbucks erbij heerlijk wij houden het wel bij de hot dog van Ikea leuk verslag weer ach en refillen kan daar ook :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingmar

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6931

Voorgaande reizen:

12 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Madison, WI, USA

Landen bezocht: